مرجع سرفصل مهدی در قرآن سفیران موعود

سخن گفتن از آینده مطلوب هر انسان است، ولی صحبت از آینده، آن هم با نگاهی قرآنی مشکل است. بنده در حدی که مطالعه­ای داشته­ام نکاتی را عرض خواهم کرد. قرآن کریم که کتاب جاودانه خداست، به یقین با تمام دقت و ظرافت آینده را ترسیم کرده است. یک قرآن پژوه با کمی ژرف نگری می­تواند آینده محمود و مطلوب بشر را از قرآن استخراج و برای اجرایی شدن پیش روی او بگذارد. نه تنها قرآن که همه کتب آسمانی در محدوده زمانی خود، آینده را برای بشر ترسیم کرده و آنچه را لازم بود بشر بداند تا به فلاح برسد، بیان کرده بودند. یکی از مسائل مهم که گفته شده یک سوم قرآن را شامل می­شود، طرح مسئله قیامت، آخرت و نهایت زندگی انسان است که کاملا مربوط به آینده است، ولی ممکن است بگویید در مورد آینده­ای صحبت کنیم که مربوط به همین دنیای انسان باشد.

بسیار خوب، قرآن در مورد آینده بشر در آیات متعددی سخن گفته است. در آیه 55 سوره نور  خدای متعال می­فرماید: وعد اللّه الّذین ءامنوا منکم وعملوا الصَّلحت لیستخلفنّهم فى الأرض کما استخلف الّذین من قبلهم ولیمکّننّ لهم دینهم الّذى ارتضى‏ لهم ولیبدّلنّهم مّن بعد خوفهم أمنا یعبدوننى لایشرکون بى شیا ومن کفر بعد ذلک فأولئک هم الفسقون.

خداوند به کسانى که از شما ایمان آورده‏اند و اعمال صالح انجام داده‏اند وعده مى‏دهد که آنها را قطعا خلیفه روى زمین خواهد کرد، همانگونه که پیشینیان را خلافت روى زمین بخشید و دین و آئینى را که براى آنها پسندیده، به طور ریشه‏دار و پا بر جا در صفحه زمین مستقر سازد و خوف و ترس آنها را، به امنیت و آرامش مبدل خواهد کرد.

خداوند به گروهى از مسلمانان که ایمان و عمل صالح داشته باشند سه وعده برای آینده داده است: رسیدن به حکومت در تمام جهان، نشر آئین حق به طور اساسى و ریشه ‏دار در همه جا، از میان رفتن تمام اسباب ترس و وحشت و ناامنى.

خدای متعال آینده را از آنِ صالحان دانسته و وعده داده که اگر بر ایمان و عمل صالح پایدار بمانند روزی خواهد رسید که در نهایت آزادى خدا را بپرستند و با تمام اقتدار خود و مردم را به اطاعت از فرمان هاى الهی دعوت کنند و بتوانند مطلوب خود را اجرایی کنند و توحید خالص را در همه جا بگسترانند.

از این آیه و آیات مشابه چنین بر می­آید که مهم­ترین مسئله در آینده بشر، مسئله حکومت و رهبری است. این وعده شامل تمام مسلمانانى است که داراى این صفتند و اختصاص به زمان خاصی ندارد؛ هر چند که حکومت مهدى(عج) مصداق اتم و نهایی آن خواهد بود.

نتیجه اینکه در هر عصر و زمانی که پایه‏هاى ایمان و عمل صالح در میان مسلمانان مستحکم شود، آنها صاحب حکومتى ریشه‏دار و پر نفوذ خواهند شد.

نمونه‏ اى از این حکومت در عصر پیامبر(ص) تحقق یافت ولی بشر امروز به شدت به این حکومت نیازمند است که با توجه به وعده الهی و یقینی بودن تحقق وعده ­های خدای متعال، باید برای این آینده برنامه ریزی کرد.



جنبش سایبری سفیران موعود (عج) - http://safiran-e-mouood.blog.ir

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۶
عباس البوعبادی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی